O autorze
Otwarty umysł, pracujący w branży IT i telekomunikacyjnej. Uważny obserwator i komentator zmieniającego się rynku i trendów.

To jest w moim stylu! - jak poukładać się w organizacji.

Każdy z nas ma swoje nawyki i przyzwyczajenia. Często, takie o których nawet nie zdajemy sobie sprawy – ponieważ stały się już nieodłącznym elementem naszego codziennego funkcjonowania. Często zdarza się nam tak, że działamy nie świadomie powielając różne czynności i zachowania. Można wówczas wnioskować, że zachowujemy się indywidualnie i – często podświadomie – kreujemy swój styl. Nie tyczy się to tylko i wyłącznie codziennych zachowań – to tyczy się również naszego życia zawodowego.

Każdy z nas ma jakieś przyzwyczajenia zawodowe. Każdy z nas ma je maksymalnie indywidualne. Jednak – jeśli chodzi o przyzwyczajenia zawodowe to możemy je pogrupować i włożyć do odpowiedniego segregatora. Dla jednych nawykiem jest wypicie filiżanki kawy o 8.30, a dla innych dobry lunch o 14.00. Tak samo możemy mówić o przyzwyczajeniach związanych z pewnym schematem działania, czy to podczas komunikowania się ze współpracownikami, czy to podczas budowania relacji z klientami.

Sposób w jaki się komunikujemy, medium z jakiego korzystamy podczas rozmów, czy ustaleń, sposób w jaki zarządzamy swoim czasem – to tylko niektóre z elementów, które składają się na nasz własny – maksymalnie zindywidualizowany – styl pracy.

W obecnych czasach, dla przedsiębiorców, wizjonerów, czy choćby szefów działów personalnych odpowiadających za relacje wewnątrz przedsiębiorstwa pojawia się do rozgryzienia dość duży problem. Jak pogodzić ze sobą poszczególne grupy pracowników? Nie od dziś wiadomo, że ktoś kto ma ponad 20 lat doświadczenia w pracy, jest przyzwyczajony do zupełnie innego stylu pracy, niż ten kto swoich sił dopiero próbuje. Jak zatem sprawić by zatrzeć maksymalnie te ogromne różnice? Jak sprawić by różne sposoby komunikacji nie generowały problemów wewnętrznych w organizacji?

Rozwiązań już na pierwszy rzut oka pojawia się całkiem sporo, jednak nie każde z nich w sposób kompleksowy temat może załatwić. Rożnie pomiędzy poszczególnymi grupami pracowników mogą być znaczne, czyli takie, które bezpośrednio mają wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Nie załatwimy tematu komunikacji dostarczając nowoczesne narzędzia wykorzystujące tylko i wyłącznie internet. Aplikacja która bezie wymuszała na pracownikach bogatszych w doświadczenia, korzystanie tylko z komputera nie będzie rozwiązaniem dobrym. Dla młodych z kolei mało atrakcyjnym rozwiązaniem jest dostarczenie systemu który wymusi na nich korzystanie z telefonu czy to stacjonarnego czy to komórkowego w sposób tradycyjny.


Rozwiązaniem może być wybór takiego dostawcy, który wdroży kompletną platformę komunikacyjną integrującą ze sobą nie tylko telefonię tradycyjną ale również funkcjonalności czatów, wirtualnych pokojów spotkań, czy też pracy grupowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy mogli zintegrować sposób maksymalny poszczególne grupy pracowników, a co więcej nauczyć ich współpracy, oszczędzając sobie tym samych czasu.

Rynek rozwiązań do szeroko pojętej komunikacji jest dość szeroki. W kolejnym wpisie, postaram się skupić na rozwiązaniach proponowanych przez dużych producentów. Na tapetę wezmę rozwiązania zunifikowanej komunikacji AVAYA oraz UNIFY, pokazując zalety proponowanych przez nich rozwiązań.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...